Η ποίηση της φωτογραφίας

ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΟΥ ΚΛΕΙΤΟΥ ΚΥΡΟΥ

Πέντε χρόνια από τον θάνατο του Θεσσαλονικιού ποιητή Κλείτου Κύρου, μια έκθεση που διοργανώνει το ΜΙΕΤ έρχεται να μας αποκαλύψει ένα ακόμη πάθος του, το οποίο ήταν μεν γνωστό από την αυτοβιογραφία του, δεν είχαμε όμως εικόνα για το αποτέλεσμά του...
Μιλάμε για τη “φωτογραφική” πλευρά της πολυσχιδούς δραστηριότητας του ποιητή, την παθιασμένη του ενασχόληση από τα εφηβικά του χρόνια με την τέχνη της φωτογραφίας. Αξιοπρόσεκτα πειστήρια της δουλειάς του αυτής, θα δούμε σε μια διπλή έκθεση που λειτουργεί ήδη από την Τετάρτη στο Πολιτιστικό Κέντρο του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας στη Θεσσαλονίκη (Βίλα Καπαντζή, Βασ. Όλγας 108). Λέμε "διπλή" διότι δίπλα και παράλληλα με τις φωτογραφίες του Κλείτου, με τον τίτλο “ψήγματα μνήμης” φιλοξενείται και έκθεση του Αρη Γεωργίου για την οδό Παπαμάρκου και τα πέριξ αυτής στιγμιότυπα...
Ο μικρός αυτός δρόμος βρίσκεται στην καρδιά της περιοχής που παλαιότερα ήταν γνωστή με το όνομα Μπαζάρ και σήμερα ως Πλατεία Άθωνος. Η σχέση του Γεωργίου με την Παπαμάρκου και τα πέριξ ξεκίνησε από τα παιδικά του χρόνια, όταν σε ηλικία δώδεκα χρόνων μετακόμισε με την οικογένειά του στην οδό Ερμού 69. Ο ίδιος αναφέρει σχετικά, σε κείμενό του στην ομότιτλη έκδοση, «Η πραγματική μου εξοικείωση επήλθε εξαιτίας της φωτογραφίας. […] Οι επισκέψεις μου στην Παπαμάρκου και στα πέριξ δεν μπορούν καν να θεωρηθούν επισκέψεις. Ο βαθμός της γειτονίας ήταν τέτοιος που δεν απαιτούσε μετακίνηση. Δεν ήταν προορισμός, ήταν καθημερινότητα». Αντίθετα τη φωτογραφική ματιά του ποιητή την έλκουν έντονα τοπία και μνημεία, περίεργα στιγμιότυπα, καθώς και ορισμένες σταθερές θεματικές: καρνάγια, βάρκες και ψαράδες, στέγες, δέντρα και βράχια.
 Δεν λείπει ωστόσο και ο έντονος δεσμός του με τη γειτονιά και τα τεκμήρια μιας πόλης που αλλάζει συνεχώς. Οι φωτογραφίες γκράφιτι, συνθήματα τοίχων και επιγραφών αποκαλύπτουν άνθρωπο με χιούμορ και εύθυμη διάθεση για σάτιρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου